Wywiad z Piotrem Siwcem, Prezesem i Współzałożycielem firmy SuperGrosz Sp. z o.o.

1. Jak oceniasz mijający rok 2017, czy byliśmy świadkami jakiś specjalnych wydarzeń lub istotnych czynników, które w sposób zdecydowany mogą mieć wpływ na dalszy rozwój branży?

Ostatni rok upłynął w branży pod kątem zmian w zakresie struktury produktów. Jednocześnie branża pozostaje w silnej konkurencyjności na rynku. Dodatkowo nadal mierzymy się z dużą zmiennością i niepewnością. Ważnym produktem na rynku pożyczek pozabankowych stała się pożyczka ratalna. Sektor pożyczek pozabankowych zaczyna zajmować coraz istotniejszą pozycję na rynku finansowym, co przekłada się na możliwości współpracy oraz na pozyskiwanie inwestorów. Powstają coraz to nowe agregatory banków i firm pożyczkowych, pokazujące jak rynek konsoliduje się. Na jednej z takiej platform pojawi się na początku 2018 roku SuperGrosz równorzędnie obok podmiotów bankowych. Na pewno rynek pożyczkowy dojrzewa z roku na rok, ale zmieniające się otoczenie regulacyjne oraz konkurencyjne sprawiają, że jest to rynek wymagający.

2. Jak postrzegasz zatem rok 2017 z perspektywy działania Waszej firmy?

Dla firmy SuperGrosz rok 2017 był rokiem przełomowym związanym z silnym rozwojem spółki. Jesteśmy startupem, który rozpoczął swoją działalność w listopadzie 2015 roku, więc pod koniec roku obchodziliśmy drugą rocznicę istnienia. W drugiej połowie roku wystartowaliśmy również z kampanią telewizyjną i radiową, która wpłynęła pozytywnie na rozpoznawalność naszej marki. Rok oceniamy bardzo dobrze, ale nie spoczywamy na laurach. Mamy w planach nowe innowacyjne projekty i plany strategiczne, ale jeszcze za wcześnie, aby podawać te informacje do publicznej wiadomości.

3. Czy istnieje duża konkurencja w segmencie pożyczek pozabankowych na rynku polskim?

Segment pożyczek pozabankowych jest dynamiczny na rynku polskim, cechuje go duża zmienność. O ile nie ma dużej bariery wejścia, o tyle przetrwać z produktem nie jest łatwo. W przeciągu dwóch lat wiele firm nie przetrwało presji konkurencji. Nam się udało, ale sukces zawdzięczamy wielu czynnikom. Stawiamy na klienta i jego satysfakcję. Bacznie obserwujemy rynek. Dbamy o jakość obsługi klienta i jasność informacji związanej z wysokością oraz kosztami rat. Hasłem marki SuperGrosz jest odpowiedzialne pożyczanie. I tak działamy – w oparciu o transparentne, jasne zasady, za co doceniają nas zarówno klienci pożyczkowi, jak również partnerzy biznesowi.

4. Pożyczki ratalne czy pożyczki krótkoterminowe, w którą stronę pójdzie biznes?

SuperGrosz jest obecnie pożyczką ratalną z najdłuższym w tym segmencie produktowym okresem kredytowania, który wynosi 48 miesięcy. Odkąd jesteśmy na rynku pojawiały się i znikały firmy „chwilówkowe”, my przeszliśmy do sektora ratalnego, gdyż widzimy większą wartość dla klienta możliwość rozłożenia pożyczki na więcej rat. Obserwujemy, że coraz bardziej rośnie świadomość klientów w zakresie kosztów i transparentności produktów pożyczkowych, a pożyczki ratalne są bardziej elastyczne na rynku od pożyczek krótkoterminowych.

5. Online czy offline, które z tych kanałów sprzedaży wydają się być bardziej perspektywiczne w perspektywie najbliższych lat, nie – dalekiej przyszłości, gdzie powszechnie wiadomo, iż ma „rządzić tylko online”?

Rynek online jest bardzo dynamiczny, co pokazuje rozwój w przeciągu kilku ostatnich lat. Jednakże my jesteśmy młodą firmą na rynku, więc oba kanały mają dla nas duży potencjał dla wzrostu. Zarówno w ramach rozwoju jednego i drugiego mamy ogromne apetyty. W zeszłym roku udało się nam nawiązać owocne współprace z kilkoma ważnymi partnerami z kanału offline, równolegle rozwijamy działania internetowe. Jesteśmy innowacyjną firmą, nie obawiamy się stawiać na nowe obszary, a tak postrzegamy kanał sprzedaży online. Wciąż się rozwija i ten potencjał wykorzystujemy i dalej będziemy wykorzystywać do wzrostu firmy.

6. Jakie plany SuperGrosz na rok 2018?

SuperGrosz ma bardzo ambitne plany na ten rok. Zależy nam na dalszym rozwoju i zdobywaniu kolejnych obszarów rynku. Ze względu na dużą konkurencję na rynku nie będę zdradzał wszystkich szczegółów, jednak zapewniam, że będzie o nas jeszcze głośno. Stawiamy na silny zespół i kompetencje, zarówno w zakresie działań marketingowo – sprzedażowych oraz analitycznych. Jesteśmy niewielką firmą, ale o silnym składzie i kompetencjach, które pozwalają nam ciągle pracować nad parametrami produktu oraz analizować ryzyko.

7. Jaki będzie 2018 rok dla całej branży pożyczek pozabankowych? Co nas czeka? Czego możemy się spodziewać?

Bardzo istotnym tematem z perspektywy całej branży i wyzwaniem jest temat RODO, w ramach którego wciąż pozostaje wiele niewiadomych, a także to jak wpłynie na działanie. Również wiele obszarów prawnych w zakresie obsługi rynku pożyczek w Polsce jest w trakcie zmiany, więc obserwujemy, jak wpłynie to na biznes, zwłaszcza w zakresie pożyczek krótkoterminowych. Dla naszej branży cały czas jest ważne umiejętne zarządzanie ryzykiem fraudowym i scoringiem.

0
Udostępnień
Google+

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *