Całkiem niedawno ukazały się najnowsze statystki Wonga. Zobacz, ilu zobowiązań finansowych udzieliła firma oraz jaki jest profil klienta tej chwilówki.

Jak zaznacza marka, wszyscy klienci Wonga.com mają dostęp do internetu, telefonu komórkowego i rachunku w banku. Z usług firmy korzystają przeważnie osoby młode, aktywne zawodowo, częściej single (53%) niż osoby mające rodziny (31%).

Oferta Wonga

Wonga.com jest jedną z bardziej znanych firm na rynku szybkich pożyczek, pochodzącą z Wielkiej Brytanii. Z biegiem lat marka poszerzyła swój zasięg, dzięki czemu działa w kilku krajach na trzech kontynentach.
Wonga specjalizuje się w udzielaniu pożyczek krótkoterminowych od 50 do 1500 zł i ratalnych do 5000 zł. Okres spłaty dla pożyczek krótkoterminowych wynosi od 1 do 60 dni, a dla ratalnych do 18 miesięcy. Dodatkowo, koszt pierwszej pożyczki krótkoterminowej jest stały, zaś koszt kolejnej zależy od segmentu klienta w Programie Korzyści. Finansowanie można uzyskać online oraz podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem.

Profil klienta

Portret klienta Wonga.com w I kwartale 2017 roku to młody singiel, mający dobrą historię kredytową, który jest świadomy swoich decyzji finansowych. Z reguły nie posiada on nikogo na utrzymaniu, a pożycza średnio 1 241 złotych na 121 dni.

Jak pokazują badania firmy za pierwsze 3 m-ce br., przeważająca ilość wszystkich klientów Wonga (85%) preferowała pożyczki na raty, których średnia wartość stanowiła 1 943 zł na okres ok. 7 miesięcy. W przypadku zobowiązań krótkoterminowych, obejmujących zaledwie 15% portfela, średnia kwota wyniosła 654 zł przy 38-dniowym okresie spłaty.

Mimo wszystko, nie każdy może dostać pożyczkę w Wonga. W I kwartale 2017 roku z pośród wszystkich złożonych przez nowych klientów wniosków, aż 83% zostało odrzuconych. Jak zaznacza Marcin Borowiecki, tak wysoki odsetek wynika z polityki firmy, która stawia na odpowiedzialne pożyczanie.

– Cały czas ulepszamy nasz system oceny wiarygodności kredytowej klientów. Korzystamy już z ośmiu zewnętrznych baz danych, w tym BIK oraz biur informacji gospodarczej. Z największą starannością oceniamy czy klient będzie w stanie spłacić swoje zadłużenie. Nasze straty na udzielanych pożyczkach wynoszą ok. 3 procent. Jak można ocenić na podstawie danych z BIK, w bankach straty na porównywalnych produktach są na identycznym poziomie – mówi Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce. – Klientom, którzy chcą korzystać z naszego finansowania na bardziej atrakcyjnych warunkach oferujemy program korzyści. Tym, którzy terminowo płacą swoje zobowiązania finansowe, a także pogłębiają wiedzę o finansach realizując kursy na platformie Kapitalni.org oferujemy niższe koszty finansowania, nawet do 45 procent – wyjaśnia.

Na co pożyczamy pieniądze?

Na pierwszym miejscu pożyczamy środki przede wszystkim na remont lub odświeżenie mieszkania. Jak wynika z przeprowadzony dla Wonga badań, przez ostatnie dwa lata pożyczkę na ten cel zadeklarowało 37% respondentów. Na drugim miejscu znajduje się zakup auta lub roweru – tak odpowiedziało 27% ankietowanych, a 23% badanych pożyczyło na niespodziewane naprawy lub wymianę niezbędnego sprzętu domowego. Nieco niżej w zestawieniu plasują się gadżety elektroniczne, takie jak tablety, laptopy oraz telefony komórkowe – zainteresowanie wykazało 21% pożyczkobiorców. Wydatki sezonowe (zakup wyprawki do szkoły) zadeklarowało 12% badanych, a zdrowotne (pokrycie kosztów leczenia nagłej choroby) – 11%.

0
Udostępnień
Google+

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *